lauantai 18. huhtikuuta 2015

SM-kisat 2015

Tasan viikko sitten heräsin kamalassa paniikissa kello 5:00 aamulla laittamaan äkkiä vaatteet. Auto oli minun ja KhtRavisukan osalta suurimmaksi osaksi jo pakattu, ja nyt ahtauduinkin ruokasäkillisten ja laukkuni kanssa etupenkille. Ekana haimme KhtMerililjalta KhtBanjon ja itse KhtMerililjan. He asettautuivat takapenkeille ja sitten ajettiin Ravisukkaa hakemaan.
Noin kymmenisen minuuttia ajettuamme Ravisukka mainitsi, että onko meillä passit mukana? Mitkä ihmeen passit? Ravisukka kertoi että ne saatta infolla pyytää henkilötodistusta että pääsee sisään. Itse en nähnyt siinä minkäänmoista logiikkaa, eiväthän ne järkkääjät edes tienneet mun oikeaa nimeä, saatika ulkonäköä. Käännyttiin kuitenkin takaisin ja haettiin kaikille passit.

Kun päästiin paikalle kello oli jo noin puoli kahdeksan paikkeilla. Menimme jonoon ja näimme hurjan jonon pelkkiä kisaajia, joka tietty vähän harmitti kun meillä oli kiire että saadaan ne myyntipöydät, ja kisaajien piti päästä sisään vasta yhdeksältä. Päästiin sisään, oikeastaan melkein kaikki myyntipöydät menneet. Sain kuitenkin Ravisukan kanssa paikat vierekkäin täysin vastapäätä KhtMerililjaa ja KhtBanjoa ja saimme kuin saimmekin suurimman osan myyntitavaroista pöydälle. Mun poneja kaatuili siinä pöydän vieressä ja niitä oli kamala nostella koko ajan kun itsekkn istui sellaisessa 10cm tilassa kuin mikäkin silli purkissa. Osa myyntitavaroista oli tässä vaiheessa yhä kassissa.

Kymmeneltä alkoikin sitten mun luokka, elikkäs 30cm. Menin lämppäämään ajoissa radalle, samalla kun Ravisukka vahti myös minun pöytääni. KitKatPoni (KhtBanjo) kuvasi minua lämpässä hetken kunnes palasi myyntipöydälleen. Jaloittelin Tikrun kanssa radalla ja kävelimme rataa läpi (kamera sylissä) kunnes Avalanna (AvalonsDancingHorses) saapui paikalle ja menimme vielä yhdessä yksittäisiä esteitä ja omia ratojamme (yhä kamera sylissä). Tikrua ei kisatilanne tuntunut jännittävän yhtään vaan se seisoi kiltisti kuin viilipytty. Herranjumala, Tikru on loistava kisaponi.


Minä ja Tikru lämpässä :)






Minä ja Tikru radalla, screenshot videosta :)


Avalanna ja Trivoli :3


KhtAamuruskon Done :3 Bongasin ja oli pakk pyytää kuvaa :D

Kun seisoskelin siinä radan luona ja odotin että luokka alkaisi, niin KhtMetsämansikka  tuli moikkaamaan Tikrua :3 Sitten kuvattiin radan viereltä Avalannan kanssa hetki ja sitten tulikin mun vuoro. Vaikka olinkin 16:sta tuntui että mun vuoro tuli liian nopeasti. Menin radalle, odotin lähröluvan ja Tikru lähti. Se oli oikeastaan jopa ihan tosi hauskaa, ja tuota videota katsellessakin näin jälkeenpäin kun olin hypännyt viimeisen esteen hymyilin ihan todella paljon. Olin jo tuolloin niin tyytyväinen Tikrun suoritukseen, mun ja orin ekan kisat!
Katottiin loputki suoritukset siinä ja jäin odottamaan palintojenjakoa taas radan luo, kun Avalanna katosi jonnekkin. Kun palkintojenjako koitti menin radalle riviin muitten kanssa ja ensimmäiseksi tuli symppis. Sen voitti pieni tyttö joka oli ratsastanut pinkillä yksisarvisella, mutta oli ilmeisesti lähtenyt vanhempiensa kanssa paikalta kun oli saanult radalta hylkäyksen... :c Sitten viides-sija. "16, Mimuxis ja MM's Eye Of The Tiger" siinä vaiheessa sydän pomppasi kurkkuun, ei toki säikähdyksestä vaan hämmennyksestä ja ilosta. En todellakaan osannut aavistaa tätä ja en olisi parempaa tulosta edes voinut toivoa. Sähläsin siellä edessä sitten jotain ja kunniakierroksen laukkasin kamera sylissä.


Mun ja Ravisukan myyntipöytä juuri ku oltiin saatu kaikki laitettua. Tossa ei siis kaikkea...


Kuten pöydältä näkyy, jo aika messujen lopulla otettu kuva mun myyntikyltistä :)


Vas. Ravisukan Watti, Keskellä mun Korra (Kuuran tekemällä loimella) ja oik. Tikru kisaloimella, ja toi keltanen Tikrun alla ois sitte se ruusuke... :D

Tämän jälkeen palasin myyntipöydälleni ja kävin siinä välissä hakemassa myös KhtWindnalta myyntihepan jonka olin IG:n puolella varannut. Rakastuin heppaan, ja myöhemmin sen nimesin Korraksi. Myyntipöydällä vietin aikaa ehkä liian vähän, kun olin a) kuvaamassa materiaalia blogiin ja youtubeen b) kuvaamassa KitKatPonia c) kuvaamassa ns.kuulusia harrastajia ja heidän ratojaan TAI d) olin kiertämässä muitten myyntipöytiä. Kyllä minä olin myös myyntipöydälläni aika paljon, mutta niin olisin voinut olla enemmänkin. Sain kuitenkin sieltäkin tienattua voittoa 324 euroa, että joo, hyvin se myyntikin meni :')


Tässä taitaapi olla KhtJema?




Kitkaponin Aroooooo <3





Muistaakseni KhtRosebell ja hevosta en muistakkaan :'D Sissi?



KUVIA ON LIIKAA ei mitään hajua mistä luokista noi on...

Estemetsiksessä oli muuten hullunvaikea rata, ainakin siltä se näytti. Aika harva pääsi sen puhtaasti läpi, ja ne jotka pääsi, oli ihan hulluja hyppääjiä. Respectiä kaikille jotka osallistu estemestikseen, menitte ihan sika upeasti.


KhtTuiskutuuli ja Aussi :3 Eiks se ollukki Aussi, älkää satuttako jo sei ollu, varmaa oli 




KhtCoraline ja Roy, jos tää hevosennimi menee väärin niin mulla on joku Dementia










Tän hepan mä nyt ainakin tiiän, Castiel ja KhtCredey



Tässäkin oli sekä HeB:n että Koulumestiksen kuvia

Koulumestaruudessa (johon en itse mennyt, mutta kuvasin jotkut radat) tulikin jotain häslinkiä, kun tuomarit olivat antaneet vääriä pisteytyksiä tms. En itse tiedä siitä sen enempää, kuulin vain kuinka viereisessä myyntipöydässä siitä puhuttiin.



Jonku luokan palkintojenjakoa, jakamassa ollaan ilmeisesti symppistä :)


KhtMerililjan Onni-Sonni ja Pookie, ja sit superman KhtMerililja ja sen kamera


Aika keskivaiheilta messuja, myyntipöytä tyhjenee hijalleen... ostajilla  oli joku obsessio heitellä myyntitavaroita pitkinn pöytää :D







Testasin Korraa keskellä käytävää, juu 



KitKatPoni tulee sieltä, niuuuu


RosMa hyppäää.....!


Ja sitte RosMa kaatuu :c



Korra ja Pookie :) Ostin Korralle Alisalta kans meksarit :3


Nyt lähti Masi. Oliks se Masi?


Ja Korra


Tää kuva korkeushypystä, hyppäämässä KhtCoraline




Kuvailin siellä siis satunnaisia ratoja ja pääsin juttelemaan nopeasti mm. Maikkenille (jolle minulla oli kyllä ihan oikeaa asiaakin :D) ja Sailalle, jolle änkyttäen kerroin kuinka tärkeää hänen hommansa on ja että hänen tekemä tilaushevosensa on minulle niin tärkeä. Sain nimmarin, ja Saila puhui mulle Troija äänellä, jes.


22. Mimuxis - CB's I Bet My Life, Paint, Ori



Meidän porukan naamat TrollFaceja, koska meidän kaikkien ilmeet oli hienoja :D ScreenShot Ravisukkan kuvaamasta videosta.


Tässä mä juoksen sinne eteen


Ja täs mä juoksen sielt takasin ja katon jotakuta sillä ilmeellä että oisin sanonu jotai super hauskaa

Näyttelyiden palkintojen jakoon tuli koko Floralblossomteam (jengimme sm kisanimi) paitsi Ravisukka joka ei ollut osallistunut ja kuvasi koko jutun. Avalannan molemmat hevoset Jyrki ja Seppo, eikun Vekara ja Dalton saivat KuMan ja IrtoSertin :3 Ja sitten just ku olin sanonu KhtMerililjalle että toi saa tän symppiksen (en muista ketä tarkotin) ja sitte sielt tulee että numero 22, semmone pieni ja pippurinen paint ori. Ryntäsin sinne eteen ja taas sähelöin siellä, löysin nyt edes tieni sinne riviin. Mun viereen tulikin yks toinen Symppiksen voittaja jolla oli tosi upea, huovutettu jättikokonen hevonen ja vertailtiin siinä jonossa meidän heppojen kokoa. I Bet My Lifellä (lempinimi luultavasti Peto) menin siis näyttelyihin ja sen sain valmiiksi noin kaksi viikkoa ennen sm-kisoja ja sen näyttelyriimun tein edellisenä iltana... :'D

Sitten jäätiin vielä katsomaan korkeushyppyä (koska KitKatPoni ja Ravisukka meni mut sitte se meni niin jännäks et oli pakko jäädä kattoo) ja siellä oli siis joitain ihan hulluja hyppääjiä, oikeesti. Voittaja pääs kai 130cm, IHAN HEPPOSESTI jos oikein muistan. Ja sitten mä nauroin itteni kipeeks RosMan ihanille juonnoille, mä en kestä. Paras oli varmaan kun Metsämansikka oli hypänny Maxilla, ja sitte RosMa sanoo: "Se oli maximaalinen hyppy, voi juku!", ne ketkä tietää tajuaa kyllä, ja mä pidättelin siellä naurua, että miten RosMa keksi ton noin nopeesti.




Joko me oltii hirvee pienii, tai sit tää heppa oli hirveen iso. Tai sitte se johtu siitä että me seistiin 20cm matalammalla ku toi kenttä oli

Sitten ennen kun lähdettiin mentiin katsoo Alpakkaa ja sen vauvaa. KitKatPoni yritti ystävällisesti esitellä sille Aaroa mutta sitte se vaa luimisteli siellä ja se mies sano että se sylkee. Lähettii aika äkkii pakoo. No Ravisukka ja Kitkaponi meni vielä siihen härkään ja me naurettiin sit sielläki ku nää yhet on nii pitkii et ne vaa liukuu sen härän yli.
Eihä me sit voitu sielt hirvee helpol lähtee ni jäätii iha pariks minuutiks vielä yhteen aula/käytävä juttuun hyppää :D Sitte lähettiinki kohti kotia, kaikki väsyneinä, mut ihan hirveen ilosina. Paitsi et nyt Ravisukka ja Merililja kuoli sinne takapenkille ku ne vaa nauro jollekki munalle ja tanssi Antti Tuiskun - Peto On Irti kappaleen tahtiin.

Vaikka mitä jäi kertomatta, mutta tiivistettynä: oli ihan mahtavaa. Kiitos kaikille.

KAIKKIA KUVIA SAA KÄYTTÄÄ KUNHAN LAITTAA (C) KHT CABALLO :)



1 kommentti:

  1. Tää oli kyl ihana postaus! :D Kerranki joku jakso kirjottaa must jotai Cx "RosMa hyppää, ja RosMa kaatuu xc" (xD) Mut joo, oli paras postaus tähä mennes jonka luin! ♥

    VastaaPoista